torsdag den 18. marts 2010

Torsdag den 11. marts:

Fra Africa House, Stone Town

Selv om jeg har været her før, så må jeg jo lige se mig lidt omkring i Stone Town, så det er dagens udflugt. Og så skal jeg forbi havnen for at se, om det er muligt at komme med båd til Mombasa. Der er ikke nogen færgerute, så jeg har ikke så store forventninger til, at det lykkes, og det gør det heller ikke, så jeg må den mere ’kedelige’ vej via Dar Es Salaam. Jeg kunne måske have taget en færge til Pemba og derfra være kommet med en dhow, men det er mod vinden på denne årstid, så det vil tage flere dage, og jeg skal måske vente på Pemba. Det har jeg ikke tid til, og så er det lidt besværligt med visa og den slags, når man sådan krydser landegrænsen på ’utraditionel vis’.
Det er rigtig hyggeligt at gå rundt i Stone Town og se de kendte steder og se, hvad der er lavet om. Især Forodhani Gardens må jeg se, da det er en mindre park, som er bygget færdig og åbnet for nylig. Det bliver også til en sodavandssafari. Man skal jo drikke en del, så udover brunch på Archipelagos, så napper jeg en sodavand på Tempo Hotel, Africa House og Livingstone baren :-). Jeg skal selvfølgelig også se Upendo, som er kontorere, systue og shop, hvor Hannah og Daniel skal arbejde. Det er et godt og velfungerende projekt, så det skal nok blive en spændende opgave for dem.
Om aftenen er der festmiddg hos den familie, som Hannah og Daniel skal afløse. Strømmen er tilbage efter over 3 måneders fravær, og det skal fejres med fantastisk mad: lasagne (man kan ikke rigtig have kød uden strøm) og brownies (ovnen kan bruges igen) og så en rigtig god kaffe – olalaa..... jeg kunne flyve hen over hustagene :-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar