mandag den 22. marts 2010

Søndag den 14. marts:

Mombasa - fra Fort Jesus mod Nyali

Jeg forlader hotellet allerede kl. 05:15 og går af sted for at finde en dalla-dalla. Det er stadig mørkt, men byen er ved at vågne, og minareterne gjalder ud over byen. Det går heldigvis glat med at komme til Ubungo, og den bus, som jeg har billet til, er udmærket. Jeg blev fortalt, da jeg købte billetten, at turen tager 7 timer, men det tror jeg nu ikke på, og det kommer da også til at tage 10 timer, men de lever heller ikke ligefrem op til navnet ”express”. Jo, de kører meget stærkt, men spilder så tiden med alt muligt andet. Ved grænsen ved Horohoro skal mit pas tjekkes ret grundigt. Der er jo efterhånden en del afrikanske stempler i det, men da jeg forsikrer om, at jeg hverken har været i Congo eller Malawi, så er det ok med mit single entry visa, og jeg slipper for at betale et nyt til Kenya – det var jeg kommet til at betale, hvis jeg havde forladt Comesa.
I Mombasa bliver der lige tid til en gåtur i den gamle by, ved vandet og ved fortet. Det er mærkeligt at være i en by, hvor jeg før har været. Jeg føler, at byen er kendt, og at jeg har været her flere gange, men jeg har blot været her 2 dage for et par år siden. Selv om jeg bliver fristet af en pizza, så holder jeg stand; jeg er jo nødt til at spise ordentligt i denne kulturelt mangfoldige by, så det bliver et gensyn med den kinesiske restaurant og deres gode mad og deres særligt gode betjening.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar