onsdag den 24. marts 2010

Guide til min rejseblog

Dette er mine rejsebeskrivelser fra en 7 uger lang tur rundt i Østafrika foråret 2010; 4900 km i bus. Min tur gik gennem alle 5 østafrikanske lande – Kenya, Uganda, Rwanda, Burundi og Tanzania – og begyndte og sluttede i Nairobi med følgende forløb:

Rejserute:
Nairobi – Nakuru – Kisumu – Jinja – Kampala – Kigali – Ruhengeri – Gisenyi – Kibuye – Cyangogo – Butare – Bujumbura – Kigoma – Nzega – Dar Es Salaam – Stone Town, Zanzibar – Dar Es Salaam – Mombasa – Malindi – Lamu – Nairobi

Som du kan se, er der ganske mange og til tider lange indlæg på min blog, så lad mig fremhæve de dage, som jeg selv betragter som nogle af min turs højdepunkter. Skal du selv rejse i disse områder, vil jeg desuden anbefale dig at se, om der er nyttig information om transportmulighederne. Trods mine high lights nedenfor, så er det dog ofte de små fortællinger, og mødet med enkelte lokale personer, som er mest interessant læsning, så velkommen til at kigge dig omkring og se, hvad du finder interessant.

Jeg vil anbefale dig at læse om:
17.-26. februar: Mine dage i Rwanda. Rwanda er et smukt land med en gribende historie – det er stadig kun 16 år siden folkemordet i 1994.
9. februar: Besøg på skoler støttet fra Danmark og privat hos mit sponsorbarn i Rift Valley, Kenya.
1. marts: Feltbesøg i Musema, Burundi. Tilsyn og research af alfabetiseringsprojekt for kvinder.
3. marts: Feltbesøg i Bujumbura, Burundi. Mikroøkonomi/savings projekt, som også danner social hjælp for syge. Del af HIV/AIDS projekt i Burundi.

VELKOMMEN !!

3 kommentarer:

  1. Tak fordi vi måtte "være med" på din spændende tur.
    KH mor

    SvarSlet
  2. VELKOMMEN hjem Anders, det har været spændende at følge dig. Sikke en oplevelse. Kan du have det. Kærlig hilsen Grethe og laus

    SvarSlet
  3. The articles about the jungle and all its nice and interesting stories.!

    SvarSlet