torsdag den 18. marts 2010

Onsdag den 10. marts:

Fra Mbweni Ruins Hotel

Dejligt; strømmen er tilbage. Det skal være en ’slappe af dag’, så jeg skal ikke trave Zanzibar tyndt. Hannah og Daniel bor i Mbweni og er genbo til Mbweni Ruins Hotel, så der er 200 meter til den paradisiske badestrand ved et af Stone Town og omegns fineste hoteller. Så dagens projekt må blive at tjekke deres restaurant ud :-). Da jeg ankommer til restauranten, ser jeg straks, at en gæst har bestilt en stor burger. Mums! Sådan en skal jeg da have. Det er nu engang en af de rare ting ved at være på et så turistvenligt sted som Zanzibar. Valgmulighederne er meget større og charmen ved at spise ’local food’ den blegner ret hurtigt – især i Afrika, hvor gastronomi ikke lige er det, som de er mest kendt for.
Senere kommer Daniel og børnene til hotellet. Man kan jo lige købe et par drinks og så køle sig lidt i poolen. Sådan en nabo synes jeg, vi skal have i Herlev! Nå, slappe af – så kan en dag hurtigt få ben at gå på. Nu hvor strømmen er tilbage, skal Daniel have gang i airkondition på soveværelset. Det er ret voldsomt at træde ud af et rum nedkølet til 22 grader og så blive mødt af tryggende 30 grader. Nu har vi ikke et termometer, men jeg vil tro, at der er 27-28 grader om natten (udenfor) og 35 grader om dagen. Man bliver nærmest skør i hovedet af aldrig at kunne køle ned, og evnen til at kunne tænke klart – fx hvis man arbejder – hæmmes en del. Dette er den varmeste årstid på Zanzibar (og lige før regntiden), og derfor er det også lavsæson for turisme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar