torsdag den 18. marts 2010

Fredag den 12. marts:

Paje på Zanzibars østkyst

Et af de få populære steder på Zanzibar, hvor jeg ikke har været, er strandene på østkysten, så i dag går turen til Paje. Først får jeg lige købt færgebilletten, og så er det derudaf med en dalla-dalla. Jeg finder Paje Ndame, som er drevet af svenskere – det er nu ikke noget særligt, men stranden er ganske imponerende, og vandet er meget varmt. Jeg kender ikke badevandstemperaturen, men det kan ikke være langt fra 30 grader.
På turen tilbage bliver jeg lige mindet om, at jeg stadig er i Afrika.... Jeg venter 2 timer på en dalla-dalla; vi er 45 personer, der venter i Paje, men endestationen er Jambiani 6 km væk. Dér er der knap så mange passagerere, men de kører ikke før de er fyldt op. Til gengæld kører der 6-7 stykker den anden vej, som så holder og venter i Jambiani; jeg vil gætte på, at de så er nødt til at køre sidst på dagen. Imens står der 2 busfulde og venter 6 km væk; typisk. Efter 2 timers venten er jeg heldig og kommer med en privat bil, der har plads, men jeg kommer så sent til Stone Town, at jeg ikke kan køre med Daniel til Mbweni, så jeg skal med endnu en dalla-dalla, og så skulle jeg have været på Upendo, som nu har lukket. Hehe... man skal passe på med for store forventninger til planlægningen :-). Men jeg kom da til Paje og indrømmet: strandende er paradisiske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar