torsdag den 18. marts 2010

Lørdag den 13. marts:


Færgen til Pemba brænder

Tiden er fløjet af sted her på Zanzibar, så det er lidt trist, at jeg allerede skal videre. Færgen er desværre 50 minutter forsinket, men det betyder så bare, at jeg lige når at få set en færgebrand :-) ... eller :-( . Kl. 13:00 går der ild i en passagerfærge, somm ligger for anker lige ud for Stone Town, og snart står hele færgen i et flammehav (den er formodentlig uden passagerere). Der er færgen til Pemba, så det var da egentlig godt, at jeg ikke fik planlagt at skulle den vej – nu har de kun ’Seabusses’ (store speedbåde) tilbage, så det giver nok lidt problemer på denne sejlrute.
Da jeg er kommet af med bagagen på hotellet i Dar, skal jeg have købt en busbillet til Mombasa og prøver selvfølgelig Scandinavian Express, som ligger tæt på. Jeg har desværre på fornemmelsen, at de ikke kører denne rute længere, selvom det står på deres hjemmeside, og jo; den er nedlagt. De henviser til Mombasa Raha, men de kører heller ikke – det er jo skønt, når selskabet hedder Mombasa Raha ... Jeg kan dog købe en billet til et selskab, der kører, så det gør jeg til kl. 07:00 i morgen; ulempen er så, at de kører fra Ubungo busholdepladsen, som ligger uden for centrum – 8-9 km fra mit hotel; øv bøv. Nå, det finder jeg nok ud af.
Klokken er ikke så mange, så jeg får den lidt ambitiøse plan at gå gennem en del af Dar, hvor jeg ikke har været før og så spise på Palm Beach Hotel. Det viser sig at være en glimrende idé; de laver den bedste steak, jeg har set i Afrika – dette er vist næppe fra en ko på den tørre savanne :-) .

3 kommentarer:

  1. Lige tid til en kærlig hilsen fra os igen. Tror du tager forsinkelser med
    DSB. ganske roligt når du kommer hjem, efter de busture du har oplevet. Sikke dejlige strande, længes ved dette syn ekstra efter alt sneen smelteromkring os. Ha´det. KH Grethe og Claus

    SvarSlet
  2. Lækkert at du kan slappe lidt af på Zanzibar, efter nogle hårde uger. Hils Søren og Charlotte. Glæder os til at se dig om nogle dage.
    Kh. far

    SvarSlet
  3. Hej Anders.
    Ja, det bliver da helt underligt for dig at komme hjem igen, hvor alting er omgivet af tidspres og rammer :-) Vi glæder os til at se dig - og dine billeder. Rigtig mange knus og kram. Fam. Marklund

    SvarSlet