torsdag den 11. marts 2010

Tirsdag den 9. marts:

Stone Town - Zanzibar

Det var rart med en god nats søvn. Kl. 09:30 går jeg ned til færgerne og køber en billet til kl. 12:00, og så bliver der lidt tid til morgenmad. Det er utroligt varmt, og luftfugtigheden er meget høj. Klokken er 10:00 om formiddagen, og jeg sveder som pisket, bare jeg rører en lillefinger, og det er simpelthen uudholdeligt at træde ud af skyggen særlig længe af gangen.
Velankommet til Stone Town efter 3 timers katamaransejlads får jeg fat i Hannah og Daniel, der samler mig op og kører mig hjem. De er flyttet her til Zanzibar for knap 3 uger siden og er lige flyttet i et fint hus i Mbweni et par kilometer syd for Stone Town. Det er rigtig rart at møde gode venner hér så langt fra Danmark, så det bliver nogle gode dage.
Zanzibar har været uden strøm i over 3 måneder, og det giver nogle problemer. En generator kan hjælpe til det mest nødvendige, men den kan ikke køre hele tiden, så der skal slukkes om natten. Det kan være svært at sove om natten, når det er så varmt, og man ikke kan tænde for ”viften i loftet” (engelsk: fan). I går var strømmen så kommet, men den forsvandt igen. Vi får også strøm i dag midt på aftenen til stor glæde, - men glæden varer kort… ca. 5 minutter. Nå, håber jeg når at falde i søvn inden generatoren skal slukkes.

6 kommentarer:

  1. Hej Anders.
    Det er da helt vildt så meget du oplever! Jeg synes det lyder som en lidt voldsom bustur forleden. Og så uden Nintendo :-) Til at begynde med troede jeg det var din bus, der var havareret...men blev så klogere (og en anden ting: hvis man er kommet slemt til skade kan man jo ikke tage billeder :-)).
    Du skriver, at du håber du kan nå at falde i søvn inden generatoren slukkes!!??? I Nigeria, var det i hvert fald helt sikkert, at man IKKE kunne sove før generatoren var slukket. Den støjer jo helt vildt!

    Vi er ved at bygge - igen igen, så det er ikke så meget tid vi får brug ved computeren. Vi har 3 uger til det - og 1 uge tibage. Derfor er det ikke alle indlæg vi får læst, så du kan godt regne med, at du bliver sat til at fortælle historier til kaffen, når du vender tilbage.

    Hvornår er det egentlig du kommer hjem igen?
    Kram. Mette og Co.

    SvarSlet
  2. Jeg har lige læst din "fortælling" fra den 5. marts og frem til nu. Det har været en spændende tur. Lidt specielt,at man skal kravle i mudder og krybe op ad en stige for at komme over grænseovergangen.

    Busturen var en skrap en. Godt, du kom godt igennem.

    Vi er lige kommet hjem fra KARIBU. Kommer du mon derop en tur i påsken - og evt. tager billeder og "fortællinger" med.

    Kh Far

    SvarSlet
  3. @ Mette: Generatoren er heldigvis gemt lidt vaek, men det er naboens ikke.... :-) Jeg kommer hjem paa onsdag om en uge - saa vidt jeg husker landet jeg midt paa eftermiddagen.

    @ Far: Det med KARIBU maa jeg lige se paa... har skrevet mail til mor.

    SvarSlet
  4. Hej Anders
    Kom godt hjem- vi glæder os til at se dig.
    Vi har også været der på Zanzibar hvor du har taget billedet. Der spiste vi på restaurenten.
    Sara er blevet stor inde i mors mave og jeg Gustav kan læse i "læse-let-bøger". jeg Silas har bygget et Eiffeltårn i børnehaven, det var en overraskelse til forældrene!
    Vi savner Afrika!
    Knus fra Gustav og Silas

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig også til du kommer hjem. Håber du nyder varmen. I dag er vejret her forårsagtigt, men det bliver vist køligere til på onsdag !!!!!
    KH mor

    SvarSlet
  6. Håber du stadig nyder varmen. Vi har det helt forårsagtigt i dag, men det bliver vist køligere igen til på onsdag!!!!!
    Glæder mig til du kommer hjem igen
    KH mor
    NB se lige min kommentar til dit særindlæg. Jeg kan ikke få det frem. Hvad gør jeg forkert?

    SvarSlet