torsdag den 4. marts 2010

Søndag den 28. februar:

Baptistkirken i Bujumbura

Morten Kofod bor også hos familien Spanner i disse dage. Han er projektkoordinator for Den Danske Baptistkirkes arbejde, så han er på visit for at tilse og diskutere projekterne, samt lave forundersøgelser til nye projekter. Det er søndag, så vi kører i kirke i Baptistkirken i Bujumbura. Gudstjenesten begynder kl. 09:00, så vi ankommer kl 10:15 – så er der ikke så meget ”syngeri” tilbage :-) Nå, men vi får da de sidste 2 timer med, hvilket især er en del sang med først børnekoret, så ungdomskoret og så børnekoret igen. Morten og jeg er gæster, så vi får ikke lov til at sidde bagerst. Vi skal på forreste række, og så skal vi præsentere os, hvilket Morten heldigvis sørger for... Der er også et oplæg af én af Thomas' medarbejdere på Dutaberane. Hun præsenterer den gruppe, der i denne kirke er uddannet til at uddanne og hjælpe HIV-smittede. Til slut får vi den sædvanlige ”højstemte” afrikanske prædiken; jeg får oversat en smule – det er vist en ok prædiken.
Efter gudstjenesten kører Morten og jeg til et fint hotel ved stranden, hvor der er pool. Her er Naja og børnene taget på søndagstur, så der er dømt afslapning resten af dagen. Tilbage i huset får jeg vasket tøj – i vaskemaskine! - så det er tid til, at jeg får midtvejsvasket mit eneste par bukser. Det bliver jo nok første og sidste gang på denne tur …. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar