mandag den 22. marts 2010

Onsdag den 17. marts:

Manda Beach

I dag skal jeg bare slappe af i en sejlbåd. Det er egentlig ikke noget særligt, men når man er i Lamu, er det næsten et must, at man tager en dhow-tur. Det er egentlig lidt kedsommeligt, og selv om jeg har medbragt solkrem, tøj og hat, så undgår jeg ikke at få lidt for meget sol – man bliver simpelthen grillet af blot at ligge midt på vandet i 7 timer i den skarpe sol. Turen er stille og rolig og helt uproblematisk; kaptajnen er blandt øens bedste. Ved de nylige væddeløb under Maulidi-festivalen (Muhammeds fødselsdag) vandt han de 2 første dages løb, men under sidste løb knækkede masten. Det er lidt ærgerligt, at festen netop er slut, som jeg kommer – den var også netop afsluttet i Malindi og på Zanzibar, da jeg var dér. Det kunne ellers have været sjovt at se dhow-væddeløb og donkey-ræs :-). Vi fanger et par fisk og griller dem, og der bliver kogt ris og grøntsager i bedste ”local food”-stil på en ”grill” i bunden af båden. Om aftenen på restauranten må jeg konstatere, at jeg ”stadig gynger” – det blev også til en del timer på vandet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar